شهید سیدعلـــی تقـــوی سنــگدهـــی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید سیدعلـــی تقـــوی سنــگدهـــی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید سیدعلـــی تقـــوی سنــگدهـــی

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام سیدعلـــی تقـــوی سنــگدهـــی از شهدای دانش آموز شهرستان ساری می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : سید حسین
تاریخ تولد : 1346/12/20
تاریخ شهادت : 1365/12/12
محل تولد : ساری
گلزار روستای سنگده ساری
نحوه شهادت : اصابت ترکش
محل شهادت : شلمچه
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

بايگاني

زندگی نامه

دوشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۱۴ ق.ظ

بسیجی شهید سید علی تقوی در سال 1346 در روستای سنگده دیده به جهان گشود. دوران ابتدایی و راهنمایی را در زادگاه خود سپری نمود سپس جهت ادامه تحصیل به شهرستان ساری عزیمت کرد. در سال 1362به همراه عده ای از برادران بسیجی از جمله شهید سید جمال طالبی جهت طی دوره آموزش نظامی به منجیل اعزام گشتند که به علت داشتن سن کم از پادگان برگردانده شدند اما این شور و التهاب همچنان در وجودش شعله میکشید تا اینکه در سال 1363 راهی جبهه های غرب گشته و مدتی در منطقه عملیاتی دزلی مریوان مشغول حراست از مرزهای میهن اسلامی بودند. بار دوم به منطقه عملیاتی والفجر 8 اعزام گشت که با توجه به محاصره دشمن رشادتهای فراوانی از خود نشان داد و بالاخره با رسوم به منطقه همیشه خونین شلمچه رفته و سرانجام در تاریخ 12/12/1265 در ادامه عملیات کربلای5 بودکه بعد از مدتی که انتظارش را در دل می پروراند و آرزوی دیرینه اش بود به فیض عظیم شهادت نائل آمد. بله او هم به دیار عاشقان شتافت و عالم باقی را به جهان مادی ترجیح داد.



۹۴/۰۹/۳۰ موافقين ۰ مخالفين ۰
میثم میثم

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی